Brøndens Mark

Klik på billedet og du får det i stor størrelse
Brøndens Mark. Kort anno 2006: Søren Flensted.
Nedkastningspladsen Brøndens Mark. 
I Toldstrups pladsbøger hedder pladsen Troldbjerg og ligger lidt fra Brøndens Mark. 
Natten mellem den 21. og 22. november 1944. 
I dette afsnit er der også nogle af flybesætningernes navne nævnt for at livagtiggøre fortællingen.  F/Lt Witham fra 138 Squadron lettede fra Tempsford i Stirling LK139 kl. 20:14 lokal tid. Lasten var 12 containere og en pakker til plads 141. Af pilotens de-briefing fremgår: “Anfløj Jylland syd for det planlagte, og grundet dårligt vejr kunne vi ikke se præcist, hvor vi var. Vi fløj ind i landet i 7½ minut og fløj så mod kysten igen i et forsøg på at finde ud af, hvor vi var. Men da vi krydsede kysten, kom vi for nær en medium flak position med 3-4 kanoner. Positionen menes at være 57.10N 09.00Ø (omkring Lild Strand). Vi kunne ikke finde ud af, hvor vi var, og besluttede at returnere til basen. Der blev derfor ikke nedkastet på pladsen fra dette fly”. 
Natten mellem den 26. og den 27. november 1944. 
Pilot F/Lt Gunton fra 161 Squadron lettede fra Tempsford klokken 19:30 i Stirling MA-U med en last på 12 containere og 1 pakke til plads 141. Vendsyssel blev anfløjet omkring Blokhus og man fulgte kysten 5 miles mod nord, til man fandt en skov, hvorfra kursen blev sat mod nr. 141. Besætningen mente at have fundet pladsen men så ingen modtagehold. Der blev derfor ikke droppet. 
Natten mellem den 30-11-1944 og 1-12-1944. 
P/O Shaw fra 138 Squadron lettede fra Tempsford i Stirling NF-L klokken 20:33 lokal tid med en last på 12 containere og 2 pakker til nr. 141. Missionen måtte aflyses senere, da flyet atter var blevet beskudt af flak. Flyet landede på Carnaby klokken 03:06.